تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

طرح نظر و ایده درباره مشکلات و مسائل پیش روی پیشرفت ایران اسلامی

تمـهیـد پـیـشـرفت کشـور

مقام معظم رهبری :
درس بزرگى که ما از این فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائى که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتى با یک چنین مشکلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیتهاى ملت ایران خیلى زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونى اقتدار ملى؛ که آن روز به مسئولان کشور عرض کردیم: در درجه‌ى اول، مسائل اقتصادى و مسائل علمى است؛ که باید با جدیت دنبال شود

آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۵۰ - پریسا نامجو
    ممنون./
  • ۲۲ شهریور ۹۷، ۱۱:۳۵ - اکروتیک
    عالی

در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری شبکه تحلیلگران فناوری ایران در ابتکاری نوین با عنوان عیار، زمینه ارزیابی برنامه های کاندیداها را فراهم کرد.

مطالب زیر در برنامه رونمایی از این طرح عنوان شده است: 


مواضع نامزدهای انتخابات در موضوعات مهم باید شفاف شود

مرتضی فیروزآبادی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عیار محصول کار مراکز پژوهشی و مطالعاتی و کانون‌های تفکر است به نکاتی در باره طرح عیار اشاره کرد. فیروزآبادی در توضیح هدف از اجرای طرح عیار گفت:

رونمایی از سایت عیار

«در کشور ما بسیاری از مسائل و مشکلات کلیدی وجود دارد که تا به حال مغفول بوده و بسیاری از دست‏اندرکاران و حتی مسئولین نگاه این چنین به مسائل نداشته‌اند. ما همانطوری که در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی کشور شکاف‌های فکری و تمایزات آشکاری داریم و موضع گیری‌های افراد این مواضع را نشان می‌دهد، در زمینه اقتصاد و صنعت و مسائل علم و فناوری نیز این تمایزات و تفاوت‌ها در مواجهٔ با مسائل وجود دارد. نوع نگاههای متفاوتی وجود دارد و هرکدام اثرات متفاوتی دارد. هدف عیار این است که مواضع نامزدهای انتخابات در این مسائل شفاف بشود تا بتوان در مورد آن‌ها تصمیم گرفت.»

رونمایی از سایت عیار

فیروز آبادی همچنین یکی دیگر از فواید این طرح را خارج شدن کار‌شناسان و پژوهشگران از موضع انفعال دانست به طوری که در نتیجه آن می‌توانند در نقد موضع فعال‌تر و تاثیر گذار تری داشته باشند.

رونمایی از سایت عیار


رونمایی از سایت عیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی